Om Frankrike.

Nu har jag äntligen lite tid till att skriva ett inlägg! Jag var så trött i lördags för vi hade haft inventering på Accessorize både på fredagen och lördagen och jag var hemma sent. Vi scannade ca 40.000 varor...
Nu ska jag berätta lite om Frankrike, när jag och Lale skulle gå och ta tåget till flygplatsen så hittade han inte sitt pass!! Det var puts väck! Sån tur var kom han med flyget ändå, vi hade redan checkat in online det kanske hade något med det att göra, det var iallafall så skönt. När vi kom fram, vid ett, blev vi hämtade av Lales far och vi åkte och handlade mat. Vi var hemma på Rabiega vid fyratiden och då tog vi det lite lugnt, packade upp våra grejor och lite senare grillade vi utomhus, det var supernice. Vädret var jättehärligt, cirka 14-16 grader och delvis soligt.
På lördagen begav vi oss till en liten stad i närheten, Sainte Maximin, där tog vi en öl på en restaurang med utsikt över hela hamnen. Sedan tog vi en båttur till Saint Tropez, där vi åt lunch och gick runt och shoppade lite. Jag köpte produkter från L'Occitane som är ett väldigt bra märke och det är mycket billigare i Frankrike eftersom det kommer därifrån. Frankrikes apotek är överlag mycket lyxigare än Sveriges, det finns massa bra produkter där, Rene Furterer är ett märke som säljer superbra hårprodukter, det är väldigt dyrt i Sverige men precis som L'Occitane är det billigare i Frankrike, jag köpte lite till mig och lite till mamma. Efteråt åkte vi med  båten tillbaka och körde till Antibes, där tog vi det lite lugnt i deras båt och vilade upp oss för kvällen. Vi gick ut och åt på min favoritrestaurang L'Elephant Bleu, jag åt anka i honung, det var gudomligt. Efter maten gick vi till en bar i närheten där vi drack massa drinkar och lyssnade på liveband. Det var en jättemysig dag.
På söndagen tog vi det bara lugnt för vi var lite bakis, det blev god mat och film på Rabiega.
Måndag, alla hjärtans dag, då väckte sötnosen mig med frukost på sängen, vi gjorde oss iordning och åkte till Nice. Först åkte vi till ett stort köpcenter, sedan åkte vi in till staden och det önskar jag att vi hae gjort direkt för det var så stort!! Det hade varit roligare att utforska Nice ordentligt än att gå runt på ett köpcenter, men det får jag göra nästa gång. Jag åt den godaste pizzan någonsin i Nice, på en Italiensk restaurang. När vi skulle gå och hämta bilen vid kl nio på kvällen så passerade vi en vintagebutik som heter Mademoiselle, där fanns det flera Louis Vuitton väskor i skyltfönstret, Pradaskor och allt möjligt fint, men det var ju stängt. Nästa gång, då minsann ska jag hinna dit och titta på alla fina väskor och kläder.
Tisdagen spenderade vi också i Nice, i ett regningt Nice, vi gick runt som dårar och skulle hitta svenska konsulatet för lale behövde ju ett pass. Tillslut fann vi det, allt löste sig och sedan åkte vi till flygplatsen och jag flög hem utan Lale, för han skulle ju på skidsemester med sin far och bror. Jag saknade honom massa men han kom i söndags sån tur var!!
Idag ska vi äta lunch på en ny restaurang i Dockan och sedan ska jag ta tåget hem till lilla Sölvesborg för att träffa familjen, jag åker hem redag på tisdag för jag ska arbeta.

Bilder från dagen i Sint Tropez.

Söta Lale på restuarangen i Antibes.

Frukost på Rabiega.

Batteriet i kameran dog på söndagen så jag har tyvärr inga fler bilder.

Innan skolan igår!

XOXO S.

7-22

Skola och jobb avlöser varandra hela tiden så jag har inte tid att skriva, på lördag förmiddag hinner jag förhoppningsvis berätta om Frankrike och lägga upp bilder.

XOXO S

Off to France.

Nu ska jag börja göra mig iordning, vid nio ska vi vara på Kastrup och halv elva lyfter planet till våren i Frankrike!! det ska bli trevligt att vara på Kastrup som resenär och inte arbetare för en gångs skull.
Ha det så trevligt här hemma!
xoxo S

Time flies when you have fun!

I fredags blev jag frisk och åt lunch med Linn och Filippa, på kvällen var jag och Lale på hans mors födelsedagsfest i en chocolaterie som hennes väninna äger. Det var jättegod mat och en trevlig kväll, men vid nio var jag så trött så vi åkta hem och myste resten utav kvällen. Annars tog jag det bara lugnt i helgen, vi hade vänner över hela tiden och lagade mat. I veckan har det varit skola och jag konstruerar en veckad kjol som jag ska leta tyg till i Frankrike. Nu ska jag och Lale bege oss till en restaurang där syster Ida ska ha sin födelsedagsfest ikväll, det ska bli väldigt trevligt!

/XOXO S

4/2 2011

Jag har varit lite småkrasslig de senaste dagarna , ont i halsen och sånt tråkigt. Igår blev jag sjuk på riktigt och var tvungen att vara hemma från skolan, skittråkigt :( Idag åker klassen på modemässa på Bella center i Danmark, jag stannar hemma för jag är fortrafande lite förkyld. Dock var jag på Bella center förra året med Modefabriken och det var inte jättespännande så det är lugnt. Jag vil bli frisk till i eftermiddag då det ska fikas och mysas med Linn, Petra och Filippa.