Sömnlösa nätter fyllda med drömmar

Allt som hör den här moderna tiden till; tvserier, filmer, internet, medier i överflöd som matar mig med nyheter, allt jag måste ha koll på och köpa, som jag egentligen inte alls behöver.. Allt det snurrar i mitt huvud som en elvisp och gör mig yr och orkeslös. Jag drömmer mig bort till en liten lägenhet belägen högt upp över Paris gator, jag sittandes på en balkong med svarta snidade järnräcken, i en vacker hatt, vackra handskar, med perfekt hår och röda läppar, blossar på en smal cigarrett som hålls fast av ett elegant munstycke, blickar ut över Paris gator, tar ett bloss och ler.. Men jag kan ju inte sitta där förevigt och röka, det är ju så orimligt om jag tänker efter.. Eller? Fan, jag har nog blivit realist. La vie en rose, att se världen genom skira glasögon, visst låter det underbart.
Mitt hjärta ligger i sängen och sover, jag ska försöka krypa försiktigt ner i sängen och se om jag kan passa in mig på min favoritplats som råkar vara det där partiet lite nedanför nacken, mellan skulderbladen. Min verklighet är inte så pjåkig trots allt..


Kommentarer
Postat av: Cissi

Va gärna med i min dagens blogg om du vill =)

2010-08-09 @ 13:15:15
URL: http://ceciliav.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0