Eighties circus

Puuh, vilken dag det har varit! Först försov jag mig rejält och fick skynda iväg till skolan, vägarna är nästan helt snötäckta, vet inte Malmö kommun vad skottning innebär??! Väl i skolan började jag med mitt nya projekt som innebär att jag ska sy en klänning inspirerad av 80-talet. Min idé är en 80-tals tjej som vill bli lejontämjare på en cirkus och hon vill bära en snygg och framförallt färgglad klänning. Det känns jättekul att designa något och skapa en hel historia åt plagget, än att endast sy till mig själv. Vid sidan om skolan håller jag på att sy en ljusrora kavaj med volangkrage, jag ska fortsätta på den såfort jag har ätit klart min paj som jag har gjort helt själv! Ost,skink och broccolipaj, muums!


Jag hann iaf ta en bild fast jag var försenad, hheheee.


Min skiss


Dessa tyger ska jag använda!



Här är några av de andra i klassens teckningar.


Antonio jobbar på för fullt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0