Elegant and wicked

Jag och Lale började dagen med att äta brunch hos en vän, det var väldigt gott med hembakade frallor, köttbullar, ägg och allt möjligt.
Jag kom nyss hem från biograf Spegeln, där de visar lite smalare filmer, alltså sånt som inte går upp på de stora biograferna. Jag såg en film som hette "Okuldens tid", originaltiteln lyder "The age of innocence." Den handlar om en elegant internatskola för flickor, belägen någonstanns i England i mitten av 30-talet. Jag ville först och främst se den för klädernas skull och jag älskar de stora och gamla Engelska herrgårdarna, ja allt. Utan att säga för mycket så var det en väldigt fängslande film, otäck men vacker. Otroligt bra skådespel. Vackra miljöer och kläder att titta på.
Jag gick på bion ensam, det var inte något speciellt med det. Det är bara det att jag kommer ihåg den tiden då jag absolut inte ville göra någonting sälv, då det var pinsamt. Ikväll njöt jag av att gå själv. Jag kände mig inte det minsta ensam.


Scen ur "Oskuldens tid", bild tagen från www.dn.se.



/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0