Sleepy Hollow

Först nu har jag haft tid att sitta vid datorn idag. I skolan sydde jag om herrskjorta, det ska jag syssla med imorgon också. Strax ska jag virka färdigt hårbandet! Efter skolan cyklade jag på löshårsjakt i Malmö, jag hittade till slut ett hår som fick duga, det är rätt hemskt att människor säljer sitt hår för pengar. Då måste man vara rejält fattig. Jag har även hört att kvinnor klipper av sitt hår av religiösa skäl men sedan luras de för håret säljs vidare. Undrar om det finns rättevisemärkt hår? Isåfall skulle jag nog välja det. När jag kom hem pussade jag på min älskling och sedan diskuterade vi middagsförslag. Vi bestämde oss för att laga en röd thaicurrygryta, "Gaeng Ped". www.tasteline.com är en jättebra sida med massa recept. Vi körde till Möllevångstorget, där butiken Aisan trading ligger, de hade alla ingredienser som krävdes och jag blev helt kär i alla produkter, asiatisk mat är lätt det nya. Grytan blev jättegod och nu sitter jag och Lale och tittar på Sleepy Hollow med Johnny Depp och Christina Ricci.


/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0