Inlämning på Tjallamalla!

Igår och idag har jag broderat i skolan, det är roligt att få testa på lite olika saker inom sömnad. Dock tycker jag inte att brodering är så roligt, jag ska kanske gå en kurs i sidenbroderi däremot, det verkar kul. I eftermiddags lade jag broderiet åt sidan och sydde på kjolen istället, mycket roligare! Jag hann bara med att sy färdigt sprundet och dragkedjan. Imorgon hoppas jag att den blir klar, egentligen ska vi brodera men jag tror att jag skippar det..

Efter skolan cyklade jag till Tjallamalla och visade butikschefen några av mina plagg, i hopp om att hon ville sälja dem i butiken, och det ville hon! Tjallamalla tar 50% av priset, om någon istället köper ett plagg direkt av mig blir det billigare, men jag tror att det kan vara en bra start för att nå ut med sitt märke. Jag hoppas att det går bra! Jag lämnade in kläderna under namnet Miss S, jag är osäker på om jag ska behålla det men det känns okej så länge. Pompadour var ju redan upptaget tyvärr.
Plaggen som jag lämnade in är följande:


Endast kjolen, toppen har jag redan sålt


min underbara blommiga dräkt.


och slutligen den här kavajen med bling bling på axlarna.


Det var inte lätt att skiljas från mina kreationer men jag hoppas att någon annan ska älska dem lika mycket som jag gör.. Haha.

/S


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vilka fina kläder du har gjort Sara.

Hoppas verkligen att du en dag kan öppna din egna butik :)

2010-09-15 @ 10:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0